BPM besparen wil iedereen, net zoals de belastingen in het algemeen. Je hebt al gauw het idee dat je teveel betaalt. Het vervelende met BPM is dat het ook niet echt naar beneden gaat. We hebben het dan niet over elektrisch rijden. Dit is tot op heden nog geheel vrijgesteld van BPM (en kan dus niet lager). Heb jij de mogelijkheid om hierin te investeren dan doe je dus automatisch ook aan BMP besparen. Let er dan wel bij op dat je niet teveel BPM bij een nieuwwaarde neerlegt.
In 2017 is de BPM voor nieuwe auto’s wederom omhoog gegaan. Het kopen van een geheel nieuwe auto is dan ook voor velen een minder aantrekkelijke optie geworden. Simpelweg om de reden dat je voor meer geld minder auto krijgt. Niet minder van kwaliteit maar minder als waarde voor je geld. De vraag naar occasions is dan ook redelijk gestegen, dit in tegenstelling tot het aanbod hiervan in Nederland. In Duitsland daarentegen, waar de automarkt ook nog eens vele malen groter is, zijn occasions vaak een erg goede en voordelige mogelijkheid.
Met het BPM besparen in het kielzog kiezen vele kopers van auto’s dan ook voor de optie tot importeren uit Duitsland. Voor occasions verschillen de regels voor BPM verder niet van de nieuwe auto’s. Een auto die slechts een vijf- tot tienduizend kilometer op de teller heeft staan wordt nog als een nieuwe auto beschouwd. Hiervan vind je er echt een heleboel in Duitsland. Vanwege de veel lagere prijs als bij een gloednieuwe auto in Nederland, is de BPM dus ook een behoorlijk stuk lager. Qua aanschaf moet je wel wat meer werk verrichten maar dit verschil verdien je ook meteen weer terug. BPM besparen kun je dus echt al goed doen door simpelweg een auto te importeren.
Wat ik ten slotte nog met jullie wilde delen: zie deze top service voor gratis BPM berekening door doorgewinterde professional!
Altijd goed sowieso om een ervaren second opinion in te zetten, des te beter als gratis is…